نقد بازی رایانهای پروانه: میراث نگهبانان نور براساس الگوی حس حضور محیطی
نویسنده
چکیده مقاله:
ظرفیت بازیهای رایانهای بهگونهای است که میتواند میان کاربر و شخصیت درون بازی،حس یگانگی ایجاد کند. این ظرفیت که در عرصه مطالعات بازیهای رایانهای بهعنوان حس حضور مورد توجه قرار گرفته،درصدد آن است تا با دادن نقش فعالانهتر به کاربر در جهان بازی، زمینههای لازم را برای رسیدن بهغایت بازیهای رایانهای فراهم آورد که همان ایجاد یگانگی میان کاربر و شخصیت درون بازی است. یکی از راههای تحقق این هدف،توجه به عناصر و مؤلفههای الگوی حس حضور محیطی است که تلاش میکند با بهرهوری از قابلیتهای فناوری روز،زمینهساز محیطی شود که کاربر بازی رایانهای، خود را حاضر در بازی و متعلق به محیط آن بداند. از اینرو مقاله حاضر درپی آن است تا ضمن معرفی مؤلفههای اصلی الگوی حسحضور محیطی، برای اولینبار به تطبیق این مؤلفهها بر یک بازی رایانهای ایرانی بهنام پروانه: میراث نگهبانان نور بپردازد. در بررسیهای اولیه،این فرض پدیدار گشته که این بازی رایانهای، موفق نشده است شرایط لازم برای خلق محیطی را فراهم نماید که موجب حسحضور محیطی برای کاربر میشود. بدینسان پرسش مطرح شده آن است که چرا و چگونه پروانه: میراث نگهبانان نور، موفق به ایجاد حسحضور محیطی برای کاربر نشده است؟ مقاله حاضر با تطبیق مؤلفههای الگوی حسحضور محیطی بر این بازی رایانهای، به پرسش مذکور با روش توصیفی-تحلیلی پاسخ داده است.
منابع مشابه
عناصر شکلدهنده حس حضور و بازتاب آن بر هویت کاربران بازی های رایانهای
امروزه بازیهای رایانهای، به عنوان رسانهای تعاملی، محیطی برای کاربران خود فراهم کردهاند که موجب ایجاد حس حضور در آنها میشود. حس حضور در فضای مجازی بازیهای رایانهای، به همذاتپنداری و حتی فراتر از آن، به یکی شدن کاربر با شخصیت درون بازی منجر میشود. یکی شدن کاربر با شخصیت درون بازی، هویتی مجازی برای او به وجود میآورد. با گذشت زمان و تداوم حضور در فضای بازیهای رایانهای، هویت واقعی کارب...
متن کاملعناصر شکل دهنده حس حضور و بازتاب آن بر هویت کاربران بازی های رایانه ای
امروزه بازیهای رایانه ای، به عنوان رسانه ای تعاملی، محیطی برای کاربران خود فراهم کردهاند که موجب ایجاد حس حضور در آنها میشود. حس حضور در فضای مجازی بازیهای رایانه ای، به همذات پنداری و حتی فراتر از آن، به یکی شدن کاربر با شخصیت درون بازی منجر میشود. یکی شدن کاربر با شخصیت درون بازی، هویتی مجازی برای او به وجود میآورد. با گذشت زمان و تداوم حضور در فضای بازیهای رایانه ای، هویت واقعی کارب...
متن کاملخوانشی از اشعار منتخب ویلیام وردزورث براساس نقد محیطی
when we return to the concept of poetry and the age-old discussion about the uselessness or the usefulness of the poets to the private and public state of human beings, originating from plato and aristotles views about poets respectively, there emerges the question of the role of poetry in human beings lives. in the same manner, with the advance of technology and the daily progress and improvem...
15 صفحه اولمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
عنوان ژورنال
دوره 23 شماره 2
صفحات 73- 85
تاریخ انتشار 2018-06-22
با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023